banner

Irina Ursu

Docent: keyboard (beginners) en piano
banner

Irina Ursu is in Rusland geboren en begon op 6-jarige leeftijd met pianospelen. Al een jaar later won ze een concours voor jong talent georganiseerd door de Russische Federatie. In 1993 behaalde zij aan het Muzikaal Gymnasium haar diploma piano.

Haar professionele opleiding volgde zij aan het Ural Staats Conservatorium in Yekaterinburg bij professor Reznikoff, waar zij in 1998 haar master diploma behaalde als soliste en pianodocente.  In 2000 heeft ze studie bij Jan Marisse Huizing aan het Conservatorium van Amsterdam heeft voortgezet en in 2003 heeft beëindigd. Inmiddels nam zij deel aan masterclasses bij o.a. Eugeny Malinin, Eugen Indjic, V.Skavronskij, V.Trop, A. Dukachev, Rudolf Jansen  en aan het Festival Grand Prix in Sicilië en The International Holland Music Session.

Vanaf 2000 werkt Irina als vaste begeleider van het koor van de Duif in Amsterdam, en ze is pianodocente in Piano Academie Amsterdam en Globe ckc in Hilversum. Tevens geeft ze solo-concerten, concerten met zangers, koren en strijkinstrumenten.

Al sinds mijn 16e jaar geef ik pianoles aan kinderen. Dat ben ik blijven doen toen ik naar het Conservatorium ging. Ook nu geef ik piano lessen klassiek en pop, aan kinderen (en volwassenen). Ik hou van kinderen en vind het leuk om ze muziek te leren. Kinderen hebben hun eigen karakter en blik op de wereld. Voor mij is het interessant om via het pianospel een bijdrage te leveren aan de opbouw van hun wereld.

Het is afhankelijk van verschillende omstandigheden waarin de persoonlijkheid van de docent en zijn contact met zijn leerling een grote rol speelt. In een lange periode van opvoeding van leerlingen wordt de docent een autoriteit, musicus en mens voor de leerling. De leerling vertrouwt de docent en krijgt via de docent meer liefde voor muziek. Als een docent liedjes speelt waar hij zelf zeer betrokken bij is dan kan hij deze betrokkenheid overgeven aan een leerling. Zo’n emotionele samenwerking is belangrijk voor het contact.

Opwekking van initiatief, actief streven naar uitvoering is een eerste succes in het werk van een docent en een belangrijk criterium van de juiste verhouding met een leerling.

Een systeem die omvat de hoofdprincipes en hoofddoelen in muziekonderwijs is standvastig, maar de methodiek, die bepaald de weg naar praktische beslissing van ons hoofddoelen mag verschillend zijn. Hoe ervarend leraar is, hoe meer mogelijkheden, wijzen en manieren ziet hij/zij voor elke individu...

Lessen met kinderen is een scheppend proces!

 

Ik geef de volgende cursus(sen):

Titel
Keyboard voor jongeren
Keyboard voor kinderen
Piano voor jongeren
Piano voor kinderen
Piano voor volwassenen
gearchiveerd onder:
This is Sliced Diazo Plone Theme